Młode pokolenie pracowników: jak rekrutować i utrzymać ich w firmie?

W ostatnich latach na rynek pracy zaczęło wchodzić nowe pokolenie – mowa oczywiście o tak zwanych Milenialsach. Wychowani w innej rzeczywistości, niż ich rodzice i dziadkowie, młodzi ludzie zupełnie inaczej podchodzą do kwestii zatrudnienia. To sprawia, że agencja rekrutacyjna musi przyjąć nowy schemat działania. Co zrobić, by Milenialsi chcieli pracować w Twojej firmie przez dłuższy czas?

O tym agencja rekrutacyjna powinna pamiętać

Pokolenie Milenialsów to ludzie dobrze wykształceni, którzy chcą się nieustannie rozwijać. Ich młodość przypadła na lata rozkwitu wolnego rynku, kiedy to wybór stanowisk pracy coraz bardziej się poszerzał. Ambicja i dość wysokie mniemanie o sobie sprawiają, że Milenialsi posiadają wysokie oczekiwania co do przyszłego miejsca pracy. Wiele osób postrzega ich jako roszczeniowych i nielojalnych. Częściej zmieniają pracę – niektórzy chcą poszukiwać nowych doświadczeń, inni nie godzą się na nieodpowiadające im warunki zatrudnienia. Jako że dorastali w czasie rozwoju technologii cyfrowych, potrafią obsługiwać je w zaawansowany sposób. Starsze pokolenia, poświęcające się swojej pracy i pozostające na lata w jednej firmie, często zarzucają im egoizm. Milenialsi natomiast patrzą na rynek pracy nieco inaczej. Oni chcą pracować, ale mądrze, nie ciężko.

Proces rekrutacji Milenialsów do firmy

Jak agencja rekrutacyjna może zachęcić Milenialsów do pracy w danej firmie? Przede wszystkim już na samym początku wziąć pod uwagę ich oczekiwania i potrzeby. Warto to zrobić nawet na etapie tworzenia oferty zatrudnienia. Niech znajdą się w niej benefity takie jak możliwość pracy zdalnej, rozwoju zawodowego, realizacji dodatkowych projektów. Bardzo ważny jest też fakt, że Milenialsi dużą część swojego dnia spędzają w sieci. Agencje headhunterskie mogą więc zamieścić ogłoszenie w social mediach albo umożliwić aplikowanie poprzez smartfona.

Kolejnym etapem zwykle jest rozmowa kwalifikacyjna. W odróżnieniu od swoich rodziców i dziadków Milenialsi nie boją się zadawania pytań i oczekują, że rekruter odpowie na nie precyzyjnie i wyczerpująco. Szanują też swój czas, dlatego wielu z nich preferuje spotkania rekrutacyjne w formie online.

Firma, która chce rekrutować Milenialsów, powinna być obecna w Internecie. W ostatnich latach coraz większe znaczenie ma employer branding. W jego myśl przedsiębiorstwa tworzą specjalne profile w mediach społecznościowych. Są one skierowane do potencjalnych pracowników i opisują firmę niejako „od kuchni”. Publikowane są tam informacje o realizowanych projektach, akcjach i inicjatywach pracowniczych, a także o wyzwaniach, jakich podejmuje się firma. Taki ruch pozwala na pokazanie kultury i atmosfery w pracy, co dla pokolenia Milenialsów jest niezwykle ważne.

Co motywuje młodego pracownika?

Czasy, gdy największą motywacją do pracy było wynagrodzenie, odeszły już w niepamięć. Dzisiejsi młodzi pracownicy zwracają uwagę na takie aspekty zatrudnienia, o których starsze pokolenia często w ogóle nie myślały. Jak zatem utrzymać Milenialsa w firmie? Oto kilka sposobów:

  • szybkie i kompleksowe wdrożenie w obowiązki,
  • partnerskie relacje między pracownikami i liderami,
  • możliwość stałego rozwoju zawodowego,
  • zachowanie work-life balance,
  • opcja zmiany obowiązków (aby uniknąć wypalenia),
  • dostęp do narzędzi usprawniających lub automatyzujących żmudne działania,
  • integracja z innymi pracownikami firmy.

Tutaj agencja rekrutacyjna niewiele już może zrobić. To zadanie dla wewnętrznych działów HR i liderów przedsiębiorstwa. Warto więc wiedzieć, jak zrekrutować i utrzymać w firmie młodego pracownika. To on przez najbliższe lata będzie pracował na jej sukces.

Więcej informacji na temat roli odgrywanej przez agencję headhunterską uzyskasz tutaj: http://veritas-recruitment.pl/blog/tag/agencja-rekrutacyjna-w-e-commerce/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiemnaście − 13 =